mandag den 1. marts 2010

Forladt

Har haft den dejligste weekend, med skønne retreat-gæster. Det har været intenst, og helt vidunderligt. Men hvor er der tomt i hondoen i dag...! Det føles helt forkert at alle mine dharma søskende er væk - og hvordan kan de egentlig også finde på det? De kan da ikke bare forlade mig??

På den anden side har jeg jo også nydt at have tid til min familie igen; til at kunne smide mig i en bunke med dem i sofaen, mens jeg lod som om jeg læste en bog.

Jeg vil gerne det hele, tak ;) - og sådan gør jeg det svært for mig selv: jeg skaber min egen dukkha når jeg bruger tiden på at komme med ændringsforslag til det der er, i stedet for at være der!

4 kommentarer:

  1. Jeg er altså i virkeligheden ikke taget hjem. Jeg sidder oppe på mit værelse og du kan bare banke på så kommer jeg ud og mediterer, hygger og spiser ;-)

    TAK! for en vidunderlig weekend.

    SvarSlet
  2. Mange tak for en god, lærerig og hyggelig weekend. Jeg har slet ikke forladt Slagslunde, jeg stod helt bestemt bag ved min pude, da jeg ventede ved et vejkryds i morges :)
    Og nu har jeg 400 - 600 bøger der skal farvesorteres - nu! :D

    SvarSlet
  3. Jamen, så vil jeg bare kigge efter jer igen i morgen ;)

    SvarSlet
  4. Jeg var på retreat i weekenden, det var overvældende og fantastisk, jeg nød alting til op over begge ører, jeg græd af forladthed søndag eftermiddag, jeg længtes igår, jeg var der imorges og jeg kommer igen i aften...
    Jeg nød også at se min skønne familie i søndags, jeg nød at lege med dem alle igår, og jeg nyder at hygge med midterbarnet herhjemme idag...
    Jeg er begge steder i mit hjerte, hele tiden. Der kan ikke være noget 'enten eller' - det MÅ være et 'både og', ellers ville jeg gå midt over!

    SvarSlet