onsdag den 7. marts 2012

Morgen

Jeg synes det er vigtigt at starte ethvert øjeblik godt; at møde ethvert øjeblik som det er, og acceptere øjeblikkets såledeshed. Jeg glemmer tit hvor vigtigt det er, så for dog at huske det engang imellem, og for at få en god begyndelse på dagen, har jeg et lille morgen-ritual.

Hver morgen tænder jeg et lys foran min statue af den nyfødte baby-Buddha i mit køkken, chanter Hjerte Sutraen, og hviler i dyb påskønnelse af altings sande natur.

Jeg øver mig på at være med det der er, og ikke lade det skæmmes af mine vurderinger af det. Jeg øver mig på at hvile i accept af hvad end øjeblikket byder på, og på at overgive mig til det – uanset om jeg på overfladen har lyst til at bedømme det som ’godt’ eller ’skidt’.

Jeg håber jeg en dag bliver god til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar